معرفیمرکز آموزش مداوم جامعه پزشکی
مرکز آموزش مداوم جامعه پزشکی با اجرای برنامه های آموزشی بر اساس
شیوه های نوین و مؤثر آموزشی تلاش می نماید تا کارایی و اثربخشی خدمات خود را در
مقایسه با دیگر مؤسسات به نحوه چشمگیری افزایش دهد.
آموزش مداوم دانشگاه مسئولیت سیاستگذاری و برنامه ریزی های کلان،
هماهنگی و پشتیبانی به منظور:
الف -ارتقاء سطح و مهارتهای شغلی فارغ
التحصیلان جامعه پزشکی، پرستاری، پیراپزشکی و
.
ب - بهینه سازی خدمات بهداشتی درمانی
ج- دست یابی به
استاندارد کارآمد و مطلوب خدمات پزشکی و حرفه ای وابسته منطبق بر نیازهای جامعه
را به عهده دارد.
2-کارشناسان آموزش مداوم
الف – زینب هاشمی
ب- فهیمه صالح ریاحی
3-
برنامه راهبردی
بیانیه رسالت آموزش مداوم دانشگاه
علوم پزشکی شهرکرد
آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مسئولیت سیاستگذاری و برنامه
ریزی کلان، هماهنگی و پشتیبانی گروههای اجرایی و ارزیابی عملکرد آنان را به منظور:
·
ارتقاء سطح مهارتهای شغلی کادر سلامت
·
بهینه سازی خدمات بهداشتی درمانی و آموزشی
·
دستیابی به استاندارد کارآمد و مطلوب خدمات پزشکی، پرستاری، مامائی،
پیراپزشکی و ... حرفه ای وابسته منطبق بر نیازهای جامعه
و با عنایت به:
·
نظارت برحسن اجرای برنامه ها و ارتقاء کیفی و کمی آنها
·
تهیه و دستورهای اجرایی مناسب
·
انتقال آخرین یافته های علمی، تبادل تجربیات و چاره جویی جهت حل
مشکلات حرفه ای کادر سلامت
·
ارائه نتایج تحقیقات و پژوهشهای انجام شده در موضوعات علمی
·
شور و مشورت، تبادل تجربیات، دیدگاه ها و اندیشه های کادر سلامت در
جهت تولید علمی و دانش سلامت را بر عهده دارد.
بیانیه دورنمای آموزش مداوم دانشگاه
علوم پزشکی شهرکرد
مرکز آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
تلاش می نماید تا در سال های آتی با اجرای برنامه های آموزش مداوم بر اساس شیوه
های نوین و موثر آموزشی کارآیی و اثربخشی خدمات خود را در مقایسه با دیگر مؤسسات
به نحو چشمگیری افزایش دهد. تمامی مساعی و تلاش خود را بکار خواهیم برد تا بهبود
کیفیت آموزش مداوم که ضامن ارتقاء سطح سلامت جامعه و کاهش هزینه ها می باشد،
تضمین شود. همزمان تلاش خود را به منظور افزایش رضایتمندی کادر محترم سلامت بکار
خواهیم برد. تلاش خواهیم نمود تا مقام والای دانش آموختگان کادر سلامت در جامعه
ارتقاء یافته و سطح علمی آنان به استانداردهای مطلوب جهانی دست پیدا کند؛ تا بدین
ترتیب سهم خود را در تحقق آرمانهای توسعه ملی به خوبی ایفا کرده باشیم.
بیانیه ارزشهای آموزش مداوم دانشگاه
علوم پزشکی شهرکرد
·
پاسخگویی به نیازهای کادر سلامت
·
افزایش کیفی برنامه های آموزش مداوم
·
رضایت مندی مشمولین قانون آموزش مداوم
·
اعتلای مقام و منزلت فارغ التحصیلان کادر سلامت در جامعه باتوجه به
تحولات علمی وتکنولوژی، در ارتقای تحقق آرمانهای توسعه ملی
اهداف استراتژیک
1- بازنگری در آگاهی ها، تبحر و
مروری بر پیشرفت های جدید در زمینه شناخت علل، فیزیوپاتولوژی، علائم، تشخیص و
درمان بیماریها
2- ارائه نتایج تحقیقات کاربردی و
بنیادی در رشته های علوم پزشکی، پرستاری، مامائی، پیراپزشکی و ....
3- تقویت توانمندیهای حرفه ای کادر
سلامت
4- استفاده از فناوری های الکترونیکی
در برنامه های آموزش مداوم
برنامه های ارائه شده:
1- برنامه های مدون، تأمین کننده هدف
استراتژیک شماره 1
2- کنفرانسهای علمی، سمینارها و
همایش ها تأمین کننده هدف استراتژیک شماره 2
3- کارگاههای آموزشی، پژوهشی و
بهداشتی تأمین کننده هدف استراتژیک شماره 3
4- وبینارها و برنامه های غیرحضوری
تأمین کننده هدف استراتژیک شماره 4
اهداف اختصاصی
الف) اهداف اختصاصی برنامه های مدون:
انتظار می رود در پایان دوره،
مشمولین قادر باشند:
1- علل، فیزیوپاتولوژی و علائم هریک
از بیماریهای مورد بحث را بیان کنند.
2- روش های پیشگیری از بیماریهای مورد
بحث را توضیح دهند.
3- روش های درمانی بیماریهای مورد بحث
از جمله درمان های طبی، جراحی، رادیوتراپی و سایر روشهای درمانی را بشناسد و به
کار برند.
4- درتشحیص افتراقی بیماریها از
تاریخچه، علائم کلینیکی، آزمون های عملی و سایر یافته های پاراکلینیکی استفاده
کنند.
5- روشهای غربالگری افراد درمعرض خطر
را تشریح کنند.
6- روشهای مراقبتی شامل رژیم های
غذایی، فعالیت های بدنی و موارد مشابه را برای هر یک از بیماریهای مورد بحث
بشناسند و به کار برند.
7- دستورالعمل های کشوری درخصوص
پیشگیری از بیماریهای مورد بحث را بشناسند و به کار برند.
8- با پیشرفت های علمی که درخصوص علل،
فیزیوپاتولوژی، پیشگیری، غربالگری، درمان بیماریها حاصل شده آشنا شوند.
ب) اهداف اختصاصی کنفرانس ها، سمینار
ها و همایش ها:
1- ارائه مقالات جامع در زمینه هریک
از محورهای اصلی همایش
2- ارائه مقالات پژوهشی، مروری و
گزارش بیماری (Case-
report) درمورد هریک از محورهای همایش
3- آشنایی با سیاست ها، جهتگیری ها و
اولویت های بهداشتی – درمانی کشور و جلب مشارکت کادر سلامت
4- آشنایی با استانداردهای کارآمد و
مطلوب خدمات بهداشتی و درمانی و آموزشی و حرفه های وابسته
5- افزایش سطح آگاهیهای علمی، دانش
فنی، مهارت های حرفه ای و تحکیم آموخته های درست قبلی
6- بروز کردن دانش کادر سلامت از طریق
ارائه تازه های علمی
7- مبادله تجربیات و تجدید اطلاعات
درجهت حل مشکلات حرفه ای کادر سلامت
8- معرفی موارد جالب (Case-
report)
ج) اهداف اختصاصی کارگاهها:
1- آشنایی با کلیات مبانی
و اصول موضوع مورد بحث
2- ارائه راهبردهای اجرایی نمودن
موضوعات مورد بحث
3- ایجاد مهارت در طراحی و اجرای
موضوعات مورد بحث
4- دستیابی به دانش عملی برای اجرای
موضوعات مورد بحث
د) اهداف اختصاصی وبینارها:
به علت عدم حضور فیزیکی فراگیران و
تداوم برنامه های آموزش مداوم و اجرای اهداف اختصاصی و بهره گیری از فناوری های
الکترونیکی برنامه ها به صورت غیرحضوری و آنلاین اجرا می گردد.
4-
کمیته های تحت پوشش
اعضای شورای هماهنگی وبرنامه ریزی
آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
رئیس دانشگاه
|
معاون آموزشی دانشگاه
|
معاون بهداشتی دانشگاه
|
معاون درمان دانشگاه
|
سرپرست مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی
|
رئیس سازمان نظام پزشکی شهرکرد
|
دبیر آموزش مداوم دانشگاه
|
رئیس دانشکده رشته مربوطه در دانشگاه حسب مورد
|
شرح وظایف شورای هماهنگی و برنامه
ریزی آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
ماده2: به منظور برنامه ریزی و هماهنگی در امر آموزش مداوم جامعه پزشکی تحت پوشش هر دانشگاه یا دانشکده علوم
پزشکی مستقل، شورایی به نام شورای
هماهنگی و برنامه ریزی آموزش مداوم جامعه پزشکی با ترکیب زیر تشکیل می شود.
1- رئیس دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی که ریاست شورا را بر عهده دارد.
2 - رئیس سازمان نظام پزشکی در مرکز
استان یا شهرستان مربوطه یا نماینده وی.
3 - معاون آموزشی دانشگاه یا دانشکده
علوم پزشکی .
4- معاون درمان و داروی دانشگاه یا
دانشکده علوم پزشکی.
5 - معاون بهداشتی دانشگاه یا دانشکده
علوم پزشکی.
6- رئیس مرکز توسعه آموزش دانشگاه یا
دانشکده علوم پزشکی.
7- دو نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه
یا دانشکده علوم پزشکی به انتخاب رئیس دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی
8- رئیس دانشکده رشته مربوط در
دانشگاه یا دانشکده علوم پزشکی حسب مورد.
تبصره – شورای هماهنگی و برنامه ریزی آموزش مداوم جامعه پزشکی دانشگاهها و دانشکده های علوم
پزشکی مستقل می توانند به منظور برنامه ریزی دقیق، گروههای تخصصی برنامه ریزی آموزش
مداوم جامعه پزشکی را حسب مورد
تشکیل دهند.
شورای آموزش مداوم دانشگاه مسئول اصلی نظارت بر نحوه اجرای برنامه ها می باشد و گزارش دوره ای
از دبیر آموزش مداوم خواهد داشت .